سحر یكی از كارهای محرم است حتی حكم ساحر هم در كتاب حدود مشخص شد سحر از معاصی كبیره است اگر كسی بخواهد با سحر بین زن و شوهر جدایی بیندازد نفاق و تفرقهای ایجاد كند این معصیت كرده است خدا نهی كرده از این تفریق بین المرء و زوجه بالسحر ولی ساحر كه با تلقین یا امثال تلقین بین زن و شوهر جدایی میاندازد بین دو دوست جدایی میاندازد روی تلقین و امثال ذلك این تكویناً مأذون حق است تشریعاً منهی است لذا در همان آیه 102 سورهٴ مباركهٴ بقره» به دنباله روش باطل بنی اسرائیل فرمود: ﴿وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلی مُلْكِ سُلَیْمانَ وَ ما كَفَرَ سُلَیْمانُ وَ لكِنَّ الشَّیاطینَ كَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَكَیْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما یُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتّی یَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَكْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ﴾ اما بدانند كه هیچ كاری را در نظام تكوین نمیكنند مگر به اذن خدا ﴿وَ ما هُمْ بِضارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاّ بِإِذْنِ اللّهِ﴾ این چنین نیست كه ساحر برخلاف اراده خدا برخلاف قضا و قدر برخلاف اذن حق در نظام هستی كاری انجام بدهد هیچ كاری را ساحر نمیكند مگر به اذن خدا این اذن تكوینی است كه با نهی تشریعی همراه است در همین آیه این را معصیت شمرده و شرعاً نهی كرده فرمود تفریق الساحر بین المرء و زوجه منهی است اما همین تفریق بأذن الله است یعنی اذن تكوینی و نهی تشریعی مثل اینكه كسی، كسی را میكشد این تشریعاً منهی است تكویناً مأذون است اینچنین نیست كه بر خلاف اراده خدا كسی بتواند در عالم كاری را انجام بدهد كل آیه صدراً و ساقتاً محورش تشریع است یعنی اهل تحریف و علمای سوء چیزی را نوشتند این دستنویس خود را گفتند كتاب الله است خدا میفرماید كتاب من نیست.
فایل صوتی و متنی ۱۶۶ سوره مبارکه آل عمران
بسم الله الرحمن الرحیم صلوات خاصه امام رضا
خدا ,وَ ,سحر ,اذن ,ساحر ,كه ,زن و ,و شوهر ,منهی است ,كاری را ,بین زن ,شوهر جدایی بیندازد
درباره این سایت