محل تبلیغات شما
به نام خدا

 اما تلویحاً فرمود احترام این سرزمین هم به وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است وگرنه خود كعبه از آن جهت كه حجری است روی حجر آنچنان نیست كه دارای مقامی منیع باشد در سوره بلد» فرمود: ﴿لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ ٭ وَ أَنْتَ حِلُّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ یعنی اگر ما به مكه قسم می‌خوریم به احترام شما پیغمبر است كه در مكه هستی وگرنه او یك سرزمینی بیش نیست ﴿لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ ٭ وَ أَنْتَ حِلُّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ یعنی اگر سوگندی هست به احترام شماست یا اگر لا زائده باشد یعنی نه قسم به مكه چون مكه خیلی عزیز است و انسان نباید سوگند یاد كند این به پاس احترام شماست روایاتی كه درباره زیارت مدینه بعد از مكه آمده است آنجا چند تا روایت است كه از ائمه (علیهم السلام) رسیده است كه فرمود مردم مأمور شدند مكه مشرف بشوند و طواف بكنند و من تمام الحج لقاء الامام» بعد بیایند در مدینه تجدید عهد كنند ارتباط ولایی برقرار كنند ولایت ما را بپذیرند ما را به عنوان رهبر قبول كنند و یاریشان را اعلام كنند و مانند آن وگرنه كعبه حجری است كه لایضر و لا ینفع» این حرف را اگر غیر امام بگوید مقبول نیست كه انسان بگوید كعبه سنگی است و سودی ندارد ضرری ندارد كسی به خودش اجازه نمی‌دهد كه درباره كعبه معظمه این تعبیر را داشته باشد ولی خب ولی الله است فوق كعبه است و بالاتر از هر مقامی كه تصور بشود مقام انسان كامل است لذا در این روایات آمده كه مردم موظف شدند مكه مشرف بشوند دور كعبه طواف كنند و بعد بیایند به حضور ما عرض ولایت كنند وگرنه كعبه حجری است كه لایضر و لاینفع»
فایل صوتی و متنی ۱۹۷ سوره مبارکه آل عمران

بسم الله الرحمن الرحیم صلوات خاصه امام رضا

بسم الله الرحمن الرحیم فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد

بسم الله الرحمن الرحیم خروج قطار از ریل

كه ,كعبه ,مكه ,كنند ,انسان ,ولی ,است كه ,است و ,نیست كه ,لایضر و ,حجری است ,خودش اجازه نمی‌دهد ,امام بگوید مقبول ,حِلُّ بِهذَا الْبَلَدِ﴾ ,أَنْتَ حِلُّ بِهذَا

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

metercsourfe onualpasi Doris's page pridarexin Pamela's life tuztedisphoo Ryan's blog quicawislo luemardekind شرح حال منو مهدیار